Justificació, objectius, continguts, cb i avaluació

Justificació de la unitat didàctica

Hem escollit dissenyar aquesta unitat didàctica i treballar aquest tema principalment per 

dues raons. D’una banda, perquè, tenint en compte que la unitat didàctica es duria a 

terme a una escola de Figueres, es basa en un fet real que va succeir al centre d’aquesta 

ciutat. Així, doncs, es tracta d’un entorn geogràficament proper als alumnes.

D’altra banda, perquè aquest fet va afectar la vida dels ciutadans de Figueres i, per tant, 

els alumnes en van poder vivenciar les conseqüències.

A més a més, hem decidit desenvolupar aquest tema a partir del treball en petits grups 

d’investigadors, perquè considerem que els alumnes han de tenir un paper actiu en el 

seu procés d’aprenentatge, que faciliti la interiorització dels nous coneixements; 

aconseguint així un aprenentatge significatiu.


Objectius

Els objectius principals d’aquesta unitat didàctica són els següents:

- Descobrir els motius pels quals es va enfonsar la rambla de Figueres.

- Investigar un tema proper i motivador pels alumnes. 


Continguts

- Realització d’un treball d’investigació a partir del plantejament de qüestions i 

problemes rellevants de l’entorn, mitjançant el treball cooperatiu i a partir de 

l’experimentació i l’ús de diferents fonts d’informació i de les tecnologies 

digitals (programes específics, simulacions...). 

- Argumentació oral i escrita de les propostes de solució del treball d’investigació. 

- Comunicació de les informacions obtingudes utilitzant diferents llenguatges. 

- Elaboració d’un informe per comunicar el procés i els resultats. 

- Principals riscos mediambientals relacionats amb el clima.

- Utilització i interpretació de diferents representacions cartogràfiques (plànols, 

fotos aèries, croquis...), en diferents suports, per localitzar elements importants 

del medi físic. 

- Identificació d’alguns fenòmens naturals: els terratrèmols i les avingudes 

d’aigua. 

- Ús de representacions gràfiques per situar fets i etapes de l’evolució històrica. 

- Ús de diferents fonts històriques (orals, documentals, materials) per contrastar 

informacions sobre un mateix esdeveniment i obtenir elements per explicar les 

accions humanes.


Competències bàsiques

1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual.

3. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

5. Competència digital 

6. Competència social i ciutadana

7. Competència d’aprendre a aprendre

8. Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria


Avaluació

L’avaluació de la unitat didàctica es realitzarà tant per part dels alumnes com per part 

del mestre. 

D’una banda, pel que fa al mestre, realitzarà dos tipus d’avaluacions. En primer lloc, a 

partir de la observació; al llarg de totes les sessions observarà a cadascun dels alumnes i 

prendrà notes de camp. Aquestes anotacions li permetran tenir en compte el 

comportament i l’evolució dels aprenentatges dels alumnes durant les diverses sessions 

de la unitat didàctica. En segon lloc, a través d’una rúbrica, avaluarà els alumnes durant 

l’exposició oral de les hipòtesis de cadascun dels grups d’experts.

D’altra banda, respecte els alumnes, un cop finalitzada la unitat didàctica duran a terme 

una autoavaluació a partir d’una rúbrica. L’objectiu és que els nens, individualment, 

reflexionin i es qüestionin el propi procés d’aprenentatge i el paper que han tingut al 

llarg de les sessions.












No hay comentarios:

Publicar un comentario