15/11/15
En un principi, quan se'ns va plantejar l'activitat del blog vam pensar diferents opcions
pel que fa al tema. Per tal de destriar, vam començar a pensar en les característiques que
hauria de tenir el tema: ser prou ampli per a poder desenvolupar diferents tipus
d'activitats, però alhora prou proper perquè fos significatiu pels alumnes. Finalment,
vam veure que a partir d'aquest interrogant: "Per què es va enfonsar la rambla de
Figueres?" podria ser factible treballar els aspectes esmentats a la presentació amb
alumnes d'una escola de Figueres.
Un cop decidit el tema vam dur a terme dues tasques: per una banda vam crear el blog,
adjuntant-hi els altres blocs i fent una presentació; i d'altra banda, vam cercar
informació sobre l’evolució del centre de la ciutat de Figueres i sobre l’evolució, més
concretament, de la seva rambla.
Les principals dificultats amb les que ens hem trobat han estat escollir el tema i conèixer
el funcionament de blogger; ja que cap de nosaltres n’havia creat un mai. Tot i això,
després d’haver anat provant diferents opcions hem pogut comprovar que es tracta d’un
sistema molt intuïtiu i hem pogut veure més o menys com funciona.
23/11/15
Durant aquesta setmana, d’una banda, hem continuat treballant amb el bloc. Hem estat
cercant més informació sobre l’evolució del centre de Figueres, centrant-nos amb la
rambla, i ens hem començat a plantejar com desenvolupar més concretament el tema:
quines activitats durem a terme per tal d’arribar al nostre objectiu, com organitzarem els
alumnes, si durem a terme sortides, etc.
D’altra banda, hem visitat els blocs de les nostres companyes i n’hem fet un comentari.
Alhora hem pogut veure els comentaris que han fet les nostres companyes sobre la feina
duta a terme al blog fins ara i els valorem molt positivament.
01/02/15
Avui hem quedat pel “Drive”, per tal d’acabar d’especificar més concretament les
diferents sessions de classe i les activitats que durem a terme a cadascuna de les
sessions. Després de donar-hi voltes, hem decidit que faríem treballar els alumnes per
grups d’experts: geògrafs, historiadors i economistes; ja que hem considerat que el fet
de donar un paper actiu als alumnes els motivaria i, per tant, el seu aprenentatge podria
ser més significatiu.
09/02/16
Durant aquests dies, hem anat treballant diferents aspectes del bloc. Hem estat
modificant algunes sessions i acabant de decidir quines sortides faríem a l’entorn i quin
paper tindria cada grup d’experts en aquestes.
18/02/16
Avui no teníem classe però hem quedat una estona a la facultat per continuar elaborant
les diferents activitats. Hem decidit que durant els propers dies aniríem redactant les
diferents sessions, omplint el diari del blog i completant el dossier del mestre.
25/03/16
Ens hem adonat que les preguntes que havíem estat plantejant en el dossier dels
alumnes, donaven informació sobre la Rambla i la ciutat de Figueres però no
contribuïen a respondre la pregunta plantejada. Per aquest motiu, hem decidit plantejar
preguntes noves, les quals estiguessin més relaciones amb l’incident de la Rambla i els
ajudessin a resoldre la qüestió. A més a més, hem decidit oferir la possibilitat als nens
d’elaborar les seves pròpies preguntes. D’aquesta manera, es potenciarà la iniciativa
dels alumnes i resultarà una activitat més motivadora per ells.
29/03/16
El tema de discussió d’aquests últims quatre dies ha estat com fer el tancament
d’aquesta activitat. Ens hem plantejat el següent: un cop s’han dut a terme les diverses
sessions i s’ha fet la sortida, com fem que els alumnes arribin a una resposta comuna a
la pregunta plantejada del bloc?
Després de plantejar-nos diferents possibilitats: que els alumnes expliquessin, en una
exposició oral, tot allò que han pogut observar i les conclusions que han extret; que la
mestra els hi digués la resposta correcta; que un expert vingués a explicar perquè es va
enfonsar la Rambla; etc.
Finalment, però, ens hem acabat decidint per incorporar la presència de tres experts a
l’aula (cadascun d’un dels àmbits que s’ha tractat al llarg de les sessions). Així doncs,
potenciant una situació de conversa, els alumnes podrien explicar als experts en
geografia, economia i història el procés seguit, les conclusions a les quals haurien
arribat i la hipòtesi comuna generada. Atès el coneixement en la matèria dels tres
professionals, podrien contrastar amb els alumnes les informacions i establir quines
idees eren més encertades i quines més llunyanes a la realitat.
31/03/16 Avui hem acabat de redactar els diferents apartats del treball: dossier del mestre, dossier dels alumnes amb les activitats, diari, etc. i hem fet una revisió general de tots els apartats del treball.
01/04/15
Finalment, avui hem acabat el treball, tant la part escrita corresponent al treball en si,
com la part del blog; n’hem revisat totes les parts i hem acabat d’elaborar i omplir els
diferents apartats del blog.
En un principi, quan se'ns va plantejar l'activitat del blog ens vam pensar diferents opcions pel que fa al tema. Per tal de destriar, vam començar a pensar en les característiques que hauria de tenir el tema: ser prou ampli per a poder desenvolupar diferents tipus d'activitats, però alhora prou proper perquè fos significatiu pels alumnes. Finalment, vam veure que a partir d'aquest interrogant: "per què es va foradar la rambla de Figueres" podria ser factible treballar els aspectes esmentats a la presentació amb alumnes d'una escola de Figueres.
ResponderEliminarUn cop decidit el tema vam dur a terme dues tasques:per una banda vam crear el blog, adjuntant-hi els altres blocs i fent una presentació; i d'altra banda, vam cercar informació sobre l’evolució del centre de la ciutat de Figueres i sobre l’evolució, més concretament, de la seva rambla.
Les principals dificultats amb les que ens hem trobat han estat escollir el tema i conèixer el funcionament de blogger; ja que cap de nosaltres n’havia creat un mai. Tot i això, després d’haver anat provant diferents opcions hem pogut comprovar que es tractar d’un sistema molt intuïtiu i hem pogut veure conèixer més o menys com funciona.
El bloc compleix tots els requeriments del primer lliurament (pestanyes, aspectes a redactar, etc). La seva estructura és clara i senzilla, la qual cosa permet accedir-hi fàcilment. En especial, volem destacar el títol del bloc. No només està problematitzat, sinó que suposa un reote (cal informar-se i investigar per poder-ho resoldre).
ResponderEliminarCom ja hem dit, valorem el bloc positivament, ja que inclou tot allò que es demanava. Tot i així, si haguéssim de donar-vos un consell (opinió personal) per tal de millorar, seria que escollissiu uns colors més atractius o que la foto de fons destaqués més.
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminar